تعمیرات اسپیکر حرفه ای

  • -

تعمیرات اسپیکر حرفه ای

Category : اسپیکر

امروزه مدل های مختلفی از منابع صوتی طراحی شده است. از نظر نوع طراحی، تعداد باند، جنس، منبع تغذیه، فرکانس و…. با مشخصات خاص و تخصصی که هر کدام می توانند در محیط های متفاوت برای انجام مقاصدی خاص بکار روند. دراین میان می توان از باندهای بدون منبع تغذیه تا سیستم ۵.۱ کانال خانگی برای تماشای فیلم نام برد. به عبارت ساده تر می توان اسپیکرها را اینگونه دسته بندی کرد که برخی برای مصارف شخصی مانند استفاده برای کامپیوتر و یا بالا بردن کیفیت صدای گوشی و تبلت، و برخی دیگر برای کارهای تخصصی تر استفاده می شوند مانند کاربرد در استودیوها یا سالن های بزرگ برای ارسال صوت با قدرت بالاتر.

به طور کل دو نوع سیستم صوتی چند رسانه ای وجود دارد:

۱: ثابت (غیر قابل حمل)

۲: متحرک (قابل حمل و نقل)

بلندگوهای چند رسانه ای (multimedia) از چند باند تشکیل شده که مسئولیت صداهای متوسط را دارند و یک ساب ووفر که فرکانس های پایین را تولید می کند. اگر این سیستم ها ساب ووفر نداشته باشند، صدا بسیار خشن و مبهم خواهد بود. اسپیکرهای حرفه ای هم با توجه به نام خود فقط برای مصارف خاصی استفاده می شوند. برای مثال نمی شود از آنها در منزل اسفاده کرد چون فرضأ اگر اسپیکر برای سالن های بزرگ جهت انتقال صدای بهتر استفاده می شود اگر در منزل در محیط کوچک مورد استفاده قرار بگیرد هیچ لذت نه تنها از صدای دریافتی نخواهید برد بلکه بیشتر احساس ناخوشایند خواهید داشت. برخی دیگر از آنها برای استودیوهای ضبط صدا ساخته شده اند که بتوانند صداها را بالاترین کیفیت از پایین ترین فرکانس قابل شنیدن توسط انسان تا بالاترین ضبط کنند.

با توجه به اهمیتی که این قبیل اسپیکرها دارند با بروز کوچکترین اختلال در سیستم انتقال صوت کیفیت کار پایین آمده و باید توسط مخصص عیب یابی و رفع شود. در صورت بروز خرابی در سیتستم اسپیکر حرفه ای خود با واحد تعمیرات اسپیکر مجتمع فنی ملی پایتخت تماس حاصل فرمایید.

 

۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱