تعمیرات اسپیکر اکتیو

تعمیرات اسپیکر اکتیو

اسپیکرها بر خلاف تصور ساده ای که از یک بلندگو داریم دارای دنیای منحصر به فرد خود هستند و انواع گوناگونی دارند که هر یک برای منظور و کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. علت تفاوت در کارکرد نوع کاری است که ما از دستگاه انتظار داریم و شرایطی که برای فراهم است. مثلا برای پخش موسیقی در خانه خود استفاده از باندهای بزرگ با قدرت زیاد کار معقولی نمی باشد زیرا گذشته از اندازه بزرگ آن ما نمی توانیم کیفیت خوبی از آن را دریافت کنیم چرا که محیط استفاده آن کوچک است و برد لازم را ندارند. پس تناسب نیاز کاربر و قابلیت دستگاه پارامتر مهمی در انتخاب دستگاه مناسب است.

همه اسپیکرهای موجود از یک یا چند درایو برای تولید صدا تشکیل شده اند. این بلندگو ها به صورت کلی به دو بخش اصلی کامپوننت و کواکسیال تقسیم می شوند. در اسپیکرهای کواکسیال همه اجزا به صورت ساده کنار هم قرار گرفته اند و بر خلاف آن کامپوننت ها اجزای آن به صورت جداگانه با هم ست شده اند و قابلیت استفاده بهینه از سیستم کراس اور (Crossover) را دارا هستند که بیشتر نوع کامپوننت ها برای اسپیکرهای خودرو و یا ایجاد آرایه و تنظیم صداها در سینماها و سالن های کنسرت استفاده می شوند.

بلندگوهای کواکسیال به دو نوع اکتیو (Active) و پسیو (Passive) تقسیم می شوند. اسپیکرها یا باندهای اکتیو اسپیکرهایی هستند که نیازی به دریافت بار و جریان الکتریکی مورد نیاز برای فعالیت دیافراگم خود ندارند و از امپ داخلی خود استفاده می کنند، آمپلی فایر داخل این باند ها از طریق برق شهری تغذیه شده و سپس از طریق منبع تغذیه ی داخل خود ولتاژ ها و جریان های مورد نیاز برای فعالیت اسپیکر خود را تأمین کرده و فقط به کابل لاین برای ورودی صدای مورد نظر با دسیبل استاندارد نیازمند هستند، همچنین برای ورود صدا به این باندها می توان از تلفن همراه و لپ تاپ، کامپیوتر، میکسر، یا هر سیستم دیگری که خروجی صدا با جک های لاین اوت یا هدفون یا مانند این ها را ایجاد می کند استفاده کرد.

در باند های اکتیو می توان بصورت نامحدود و فقط با یک کابل صدا که از اولین پری به اولین باند و سپس دومین باند الی بینهایت تعداد باند اضافه کرده و صدا گرفت پس هزینه ی کابل کشی و افت صدا در مسیر و تعداد بالایی پاور آمپ را در طراحی کاهش داده و فقط با یک میکسر یا پری آمپلی فایر یا هر چیز دیگر اکتیو های خود را به تعداد نامحدود حتی ده هزار عدد یا کمتر و بیشتر فعال کرد. این عدم محدودیت در نصب باند های اکتیو مرهون اکتیو و فعال بودن آنهاست که در باند های پسیو کاملا محدود به توان آمپلی فایر یا پاور آمپ است.

در صورت بروز مشکل در سیستم اسپیکر اکتیو خود یا فعال نمودن آن ها می توانید با واحد تعمیرات اسپیکر اکتیو مرکز مجتمع فنی اسپیکر مستر تماس حاصل فرمایید.
۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳