تعمیرات اسپیکر سونی

  • -

تعمیرات اسپیکر سونی

Category : اسپیکر

از مهمترین قطعات در سیستم های صوتی و تصویری اسپیکر یا بلندگوها هستند. پخش واضح و بدون پارازیت همواره برای استفاده کنندگان اسپیکرها یا لوازم صوتی از مهمترین گزینه ها برای انتخاب اسپیکر خوب است. در بازار برندهای بسیاری با انواع و اقسام مدل ها برای کاربرهای گوناگون وجود دارد. یکی از این برندهای نام آشنا سونی می باشد. سونی انواع اسپیکرهای معمولی و حرفه ای و بی سیم و … را دارا می باشد واز این رو دست کاربر را برای انتخاب اسپیکر مورد نظرش باز گذاشته است.

در هر سيستم صوتی، كيفيت نهايی سيستم به بلندگوهای به‌كار رفته در آن سيستم بستگی دارد، اگر يك سيستم بسيار حرفه‌ای صوتی با آمپلی فاير بسيار پر قدرت، صدايی را كه با كيفيت بسيار خوب ضبط شده است، از بلندگویی ضعيف پخش كند، صدا بسيار نا مطلوب خواهد بود. یک اسپیکر به این صورت کار می کند که، اطلاعات از روی CD یا DVD خوانده می شوند سپس سیگنال های دیجیتال در IC Sound در مادربورد تبدیل به سیگنال های الکتریکی می شوند و در اسپیکر بوسیله مدار تقویت صدا (آمپلی فایر) به بلندگوهای می رسند سپس پرده بلندگوها (Cone) شروع به لرزش می کند و سیگنال های الکتریکی تبدیل به سیگنال های صوتی می شوند و به گوش انسان می رسند.

یک اسپیکر ممکن است در طول عمر خود با خرابی هایی مواجه شود. مانند: روشن نمی شود، روشن می شود ولی یکی از بلندگو ها کار نمی کند، در اسپیکر های دیجیتال با کم و زیاد کردن ولوم، صدای تق تق به گوش می رسد و بیساری موارد دیگر که کارکرد طبیعی آن را تحت تأثیر قرار می دهد. در مواقعی که این اختلالات بروز کرد ممکن است مشکل از مدارهای داخلی اسپیکر باشد و یا اگر مجدد روشن و خاموش شود کار کند. اما اگر این روند تکرار شد حتمأ مشکلی وحود دارد و به یک تعمیر کار متخصص مراجعه نمایید.

در صورت خرابی اسپیکر خود می توانید با واحد تعمیرات اسپیکر مجتمع فنی ملی پایتخت تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱