تعمیرات اسپیکر کن وود (kenwood)

  • -

تعمیرات اسپیکر کن وود (kenwood)

اسپیکر یک تبدیل کننده است که سیگنال های الکتریکی را به صداهای بلند تبدیل می کند تا از راه دور شنیده شود. اسپیکرها ورودی صوتی را دریافت می کنند و خروجی صوتی را به شکل امواج صوتی تولید می کنند. ما وقتی از اسپیکر صحبت می کنیم لزومأ اسپیکرهای مربوط به کامپیوتر مطرح نیستند. بلکه اسپیکر موبایل و یا سیستم های صوتی که برای خودروها نیز تنطیم می شوند را شامل می شود. برندهای مختلفی در بازار برای اسپیکر خودروها وجود دارد مانند پایونیر. برند دیگری که نام آشناست کن وود است. کن وود یک شرکت آمریکایی  تولید کننده لوازم الکترونیکی و ارتباطاتی است که بیشتر مخصولات اسپیکر آن مربوط به خودروها می باشد.

در مورد مشخصات فنی اسپیکرها می توان به این موارد اشاره کرد: قدرت اسپیکر که با وات مشخص می شود برای مثال ۳۰۰W که هر چه این عدد بزرگتر باشد یعنی اسپیکر صدای بلندتری را پخش می کند. البته باید گفت خود وات بالا مهم نیست همیشه مقدار RMS اسپیکر مهم است. ممکن است قدرت پیک یک اسپیکر ۳۰۰ وات باشه ولی RMS آن ۲۵۰ وات باشه یعنی اینکه توان واقعی تقویت صدا در این اسپیکر ۲۵۰ وات هست. یعنی اسپیکر صدا رو به صورت امن تا ۲۵۰ وات هندل میکنه بدون اینکه آسیب ببیند. محدوده فرکانسی که گوش انسان می تواند بشوند بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز است هر چقدر پهنای باند اسپیکر به این اعداد نزدیک تر باشد پوشش کاملتری از فرکانس ها دارد واگر بیشتر یا کمتر از این محدوده باشد برای کاربردهای خاص که نیاز به دقت دارد استفاده می شود مثلا در مانیتورینگ در استودیو و مستر. Signal to noise ratio هم اختصاراً SNR  گفته می شود نسبت توان سیگنال اصلی به توان نویز هست . هر چه بیشتر باشد یعنی صدا نویز کمتر و کیفیت بالاتری دارد.

با وجود امکانات بسیاری که برای اسپیکرها در نظر گرفته شده اما می توان گفت پایه اصلی و ساختار کلی آن ها مشابه بوده و تفاوت آن ها در برخی امکانات جانبی آن ها می باشد. خرابی هایی که برای اسپیکرها ممکن است رخ دهد می تواند به سیستم سیم کشی و مغناطیسی داخلی آن مربوط باشد. یا خرابی در آمپلی فایر و … . 

شما می توانید در صورت بروز خرابی در سیستم اسپیکر خود با واحد تعمیرات مجتمع فنی اسپیکر مستر تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت توسط متخصصین این واحد مشکل سیستم شما رفع شود.

۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳