تعمیرات اسپیکر یاماها

  • -

تعمیرات اسپیکر یاماها

در گوش انسان، بافت بسیار نازکی به نام پرده وجود دارد. این پرده به امواج صوتی بسیار حساس است. وقتی که پرده گوش بر اثر امواج صوتی می لرزد، مغز ارتعاشات را بصورت صدا تفسیر می کند، به این ترتیب است که صدا شنیده می شود. هر چیزی که در هوا مرتعش می شود صدا تولید می کند. صدا از میان مایعات و جامدات نیز حرکت می کند ، اما وقتی که صدای اسپیکرها را می شنویم در اینجا وسیله انتقال صدا فقط هوا است.
وقتی که چیزی می لرزد ذرات هوای اطرافش را حرکت می دهد، آن ذرات هم ذرات هوای اطراف خود را حرکت می دهند و بدین صورت، موجی از ذرات هوا تولید شده و یک پالس ارتعاش را در هوا با خود حمل می کنند. اسپیکر سیگنال الکتریکی را مجددا به لرزش فیزیکی تبدیل می کند تا امواج صوتی ساخته شوند و ما این امواج صوتی را می شنویم. هرچه فرکانس امواج بزرگتر باشد، یعنی فشار هوا نوسان بیشتری دارد و با تغییر فشار هوا، صدا زیرتر یا بم تر شنیده می شود. اما دامنه نوسان، میزان بلند بودن صداها را مشخص می کند، صدایی که دامنه بزرگتری داشته باشد، پرده سماخ گوش ما را بیشتر حرکت می دهد و به اصطلاح می گوییم این صدا بلندتر است.

مدل های مختلفی از اسپیکرها وجود دارد. برخی همان مدل های سنتی معمولی هست که می شناسیم ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شرایط خاص کاربران انواع گوناگونی تولید شده اند. در بازار رقابت بین اسپیکرها برندهای مختلفی هستند که می توان به سونی، مارشال، کن وود و … اشاره داشت. یکی از برندهای نام آشنا یاماها می باشد که از جمله تولید کننده های پر قدرت ابزارهای صوتی است. با این وجود به دلایل مختلف ممکن است اسپیکرها با خرابی هایی روبرو شوند.

در صورت بروز خرابی در سیستم اسپیکر خود می توانید با واحد تعمیرات اسپیکر مجتمع فنی اسپیکر مستر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳