تعمیرات اسپیکر مارشال

  • -

تعمیرات اسپیکر مارشال

Category : اسپیکر

بلندگو دستگاهی از دسته لوازم سخت‌افزاری است که وظیفهٔ انتقال صوت به بیرون از دستگاه را دارا می‌باشد؛ این دستگاه‌ها بیشتر دارای یک آمپلی‌فایر (تقویت‌کننده الکترونیکی) داخلی با قدرت کم هستند. تغییرات سریع فشار هوا معمول ترین چیزی است که پرده گوش را مرتعش می سازند. هر چیزی که در هوا مرتعش می شود صدا تولید می کند. وقتی که صدای اسپیکرها را می شنویم در اینجا وسیله انتقال صدا فقط هوا است. وقتی که چیزی می لرزد ذرات هوای اطرافش را حرکت می دهد، آن ذرات هم ذرات هوای اطراف خود را حرکت می دهند و به این صورت، موجی از ذرات هوا تولید شده و یک پالس ارتعاش را در هوا با خود حمل می کنند.

اسپیکر سیگنال الکتریکی را مجددا به لرزش فیزیکی تبدیل می کند تا امواج صوتی ساخته شوند و ما این امواج صوتی را می شنویم. اسپیکرها در اندازه های مختلفی وجود دارند. اسپیکرهای امروزی فقط یک بلندگوی معمولی مانند قدیم نیستند بلکه سیستم های تقویت و تثبیت صوت نیز در آن ها تعبیه شده است که با توجه به نوع کاربری و شرایط قابل تنظیم باشند. شرکت های بسیاری در زمینه تولید اسپیکر به وجود آمده اند البته شرکت های به نام در زمینه تولید لوازم الکترونیکی و دیجیتالی نیز از این قافله عقب نمانده اند مانند سونی، پاناسونیک، سامسونگ و … . یکی از شرکت های تولید کننده اسپیکر شرکت نام آشنای آمریکایی مارشال می باشد.

یک اسپیکر در طول عمر خود ممکن است با اختلالاتی در کارکرد خود مواجه شود. مانند: روشن نمی شود، روشن می شود ولی یکی از بلندگو ها کار نمی کند، در اسپیکر های دیجیتال با کم و زیاد کردن ولوم، صدای تق تق به گوش می رسد و بسیاری موارد دیگر که کارکرد طبیعی آن را تحت تأثیر قرار می دهد. در مواقعی که این اختلالات بروز کرد ممکن است مشکل از مدارهای داخلی اسپیکر باشد و یا اگر مجدد روشن و خاموش شود کار کند. اما اگر این روند تکرار شد حتمأ مشکلی وحود دارد و به یک تعمیر کار متخصص مراجعه نمایید. 

در صورت بروز خرابی در سیستم اسپیکر خود می توانید با واحد تعمیرات اسپیکر مجتمع فنی ملی پایتخت تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱٫