تعمیرات اسپیکر پسیو (passive)

تعمیرات اسپیکر پسیو (passive)

اسپیکرها برحسب کارکرد خود انواع گوناگونی دارند که در دسته بندی های خاص قرار می گیرند. اسپیکرها یا بلندگوها دارای ساختار داخلی تقریبأ یکسانی هستند اما وجود برخی ویژگی ها باعث ایجاد تفاوت بین اسپیکرها شده است. نام برخی از آن ها در بین عموم شناخته شده است اما برخی چون مربوط به کاربردهای خاصی است نام آشنا نیستند. مانند اسپیکرهای اکتیو و پسیو. در این جا قصد داریم کمی راجع به اسپیکرهای پسیو صحبت کنیم.

باندهای پسیو غیر فعال بوده و انرژی الکتریکی آن به صورت خارجی تأمین می شود و فاقد آمپلی فایر داخلی هستند و از طریق امپ یا آمپلی فایر یا پاور آمپ یا پاور میکسرخارجی فعال می گردد و فقط یک کابل و صدای واحد که حامل جریان و بار خروجی آمپلی فایر می باشد برای آن کافی است که به آن متصل شود تا فعال شود. باند های اکتیو به دو کابل، یکی برق مصرفی معمولا ۲۲۰ ولت و یکی صدای مورد نیاز احتیاج دارند ولی باند های پسیو بار الکتریکی و صدا را همزمان از یک کابل دریافت می کنند. اسپیکر یا باندهای پسیو در یک فضا فقط محدود به تعدادی برای نصب هستند که پاور امپ ها یا پاور میکسرها در محدوده تحمل بار بر مبنای واحد اهم و امپدانس و وات توانایی تغذیه ی بار الکتریکی آنها را دارد برای مثال اگر به دستگاهی در نهایت دو باند ۱۵ اینچ بتوان متصل کرد و اگر بیشتر از این نیاز باشد باید پاور امپ اضافه نموده و کابل های ارتباطی را به میزان لازم اضافه نمود.

این اسپیکرها در بسیاری از موارد مانند مراسمات خیابانی و کارناوال ها،سخنرانی های رسمی،سالن های همایش و… کاربرد دارند. اسپیکرهای پسیو حرفه ایی مورد استفاده در استودیو ها اما تفاوت هایی عمده با این موارد دارند و از نوع کواکسیال هستند، از دیافراگم حرفه ایی و مگنت بسیار دقیقی برخوردار هستند. اسپیکرها یا باندها و یا بلندگوهای پسیو حرفه ایی با اینکه از آمپلی فایر داخلی برخوردار نیستند، اما تنظیماتی در پشت بدنه آنها برای تناسب فرکانس وجود دارد.  به طور عمده از اسپیکرهای پسیو در استودیوها استفاده می شود.

بروز هر گونه اختلال در روند طبیعی کار اسپیکر می تواند ناشی از خرابی و عیبی در ساختار داخلی دستگاه باشد که باید توسط متخصص بررسی و رفع شود. در صورت بروز هر گونه خرابی در سیستم اسپیکر پسیو خود می توانید با واحد تعمیرات اسپیکر مجتمع فنی اسپیکر مستر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳