آموزش تعمیرات تخصصی اسپیکر

آموزش تعمیرات تخصصی اسپیکر

اسپیکر یا Speaker یا همان بلندگو همانطور که از نام آن مشخص است برای تقویت صدا و بلندتر شنیده شدن مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته برای اینکه صدای سخنران به تمامی جمع به خوبی برسد راه های خاصی اجرا میشد که بسیار جالب هستند. مثلا قرار گیری فرد در مکان خاصی که با هندسه خاصی در مکان مناسب طراحی شده بود و از طریق آن سازه صدای شخص بلندتر ارسال میشد و یا افرادی را در فواصلی قرار می دادند که نفر به نفر صدا را دریافت و مجدد ادا می کردند! اما خب همیشه نمی توان روش های سنتی را انجام داد زمانی که علم و صنعت در کنار هم هستند و رو به جلو می روند.

گسترش علم و استفاده از روشها و مواد مختلف جهت بهبود کیفیت لوازم به کمک زندگی ما آمده اند! اسپیکر ها از جمله لوازمی سخت افزاری ای هستند که عمدتأ در زمره لوازم خروجی دسته بندی می شوند چرا که به ما اجازه می دهد صداهای فایل های صوتی موجود مثلا در رایانه یا سیستم خود را بشنویم. به زبان ساده اسپیکر در واقع دستگاهی است که سیگنال صوتی را که به صورت الکترونیکی روی CD، نوار، DVD یا… ضبط شده به صدای واقعی تبدیل می کند و ما می توانیم آن را بشنویم. به عبارتی اسپیکر سیگنال الکتریکی را مجددا به لرزش فیزیکی تبدیل می کند تا امواج صوتی ساخته شوند و ما این امواج صوتی را می شنویم. امروزه بلندگوی های بسیار متفاوتی در بازار  وجود دارد. بسته به این که شما از آن به چه منظور می خواهید استفاده کنید و از چه کیفیتی یا اندازه ای برخوردار باشد دسته بندی می شوند.

داشتن خروجی قوی و رسا و بودن خش خش از مهمترین خواسته کاربر است زمانی که اسپیکری را خریداری می کند. زیرا با گوش که عضو حساسی است سروکار دارد و اگر صدای مناسب دریافت کند تأثیر خوبی بر او خواهد داشت. از این رو اگر اسپیکری با مشکلی در عملکرد خود مواجه شود دیگر برای کاربر کارایی نداشته و ترجیح می دهد یا تعمیر کند یا مدل جدیدتری را بگیرد. از آنجا که انواع اسپیکرها این روزها زیاد شده است و برای کاربردهای مختلف نمونه های گوناگونی وجود داد می توان گفت از متنوع ترین لوازم هستن که اگر شخصی آشنایی با نحوه کار و تعمیر آن داشته باشد می توان گفت وارد عرصه پرکاری شده است. چرا که در کنار یادگیری آن مهارتهای تعمیری دیگری را نیز یاد خواهد گرفت. مثلا اگر اسپیکر موبایل با مشکل مواجه شده باشد باید با ساختار کارکرد موبایل نیز آشنایی داشته باشد و … .

مجتمع فنی ملی پایتخت برای آن دسته از علاقمندان که تمایل ورود به بازار تعمیرات اسپیکر دارند و قصد دارند به خوبی زیر نظر متخصصین متبحر و در یک محیط کاملا حرفه ای به طور کامل آموزش ببینند دوره آموزش تعمیرات تخصصی اسپیکر در مورد انواع برندها و مدل ها را برگزار می کند. در صورت شرکت در این دوره ها و یا کسب اطلاعات بیشتر با واحد آموزش تعمیرات مجتمع فنی اسپیکر مستر تماس حاصل فرمایید.

برخی از سر فصل هایی که در این دوره تدریس می شود:

  • آشنایی با انواع اسپیکرها و نحوه کار کرد آنها
  • آموزش الکترونیک مقدماتی و تخصصی LMD
  • آشنایی با قطعات و ساختار داخلی
  • آموزش و آشنایی با آمپی فایر و نحوه کارکرد آن
  • آشنایی با برد و ساختار آن
  • آشنایی با انواع خرابی هایی که اسپیکر با آن مواجه می شود.
  • آموزش نحوه عیب یابی و رفع ان به طور کامل و حرفه ای
  • و…

 ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱ – ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳