تعمیرات اسپیکر پایونیر

  • -

تعمیرات اسپیکر پایونیر

اسپیکرها امروزه جز جدایی ناپذیر لوازم صوتی و تصویری و هر چیزی که مربوط به شنیدار می باشد شده است. داشتن یک خروجی صوتی ایده آل به طوری که صدای واضح و با قدرت خوب به ما بدهد بسیار مهم است. امروزه برندهای مختلفی در بازار برای اسپیکر وجود دارد که هر کدام دارای طرح و مدل های مختلفی هستند. برخی از آنها صرفأ به تولید اسپیکرهای حرفه ای اکتیو و یا پسیو می پردازند و برخی دیگر همه نوع از آن ها را تولید می کنند. 

اسپیکرها با توجه به نوع کاربری ای که دارند در اشکال و اندازه ها و توان های مختلفی ساخته می شوند. برخی صرفأ برای استفاده در کامپیوتر هستند، برخی برای تقویت صدای تلفن همراه می باشد که کوچک و قابل خمل می باشد و بسیار موارد دیگر. در بین اسپیکرهای موجود برخی از آنها صرفأ به منظور استفاده در خودروها طراحی شده اند. شرکت پایونیر عمده محصولات خود را در زمینه اسپیکر خودرو تولید می کند. این دست از اسپیکرها یا بلندگوها یا باندها به ۲ دسته دایره ای و بیضوی تقسیم می شوند.

اسپیکرهای گرد خود به سه دسته ۱۰، ۱۳ و ۱۶ تقسیم می شوند. باند ۱۰ کوچکتر است و برای داشبورد ماشین بکار می رود. باند ۱۳ برای درب های عقب خودرو کاربرد دارد و باند ۱۶ برای درب های جلو (داخل درب) استفاده می شود. هرچند بلندگوهای بیشتر خودروها به صورت فابریک گرد هستند اما جایگزین کردن آن به یک باند بیضی می تواند صدای بسیار مناسبتری در ماشین ایجاد می کند. باندهای بیضی نیز خود به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. دسته ای  هستند که آمپلی فایر را ساپورت نمی کنند: معمولا بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ وات قدرت دارند و توان ساپورت آمپلی فایر را ندارند. این باندها در صداهای زیاد دچار نویز می شوند و قابلیت استفاده از حداکثر صدا برای آنها وجود ندارد. آن دسته که توانایی ساپورت آمپلی فایر را دارند: این نوع از باندهای خربزه ای کیفیت بالاتری از باندهای معمولی دارند و مهم تر از آن در صدای بالا دچار مشکل و صدای نویز نمی شوند.

اسپیکرها نیز به علت پر استفاده بودن آن ها با اختلالاتی ممکن است مواجه شوند که صدا را مثل سابق منتقل نکنند و قطع و وصل شوند. گاهی ممکن است همراه با خش خش باشد و یا کلا صدایی شنیده نشود. کار نکردن دکمه ها، عدم هماهنگی بین تنظیم ولوم صدا و صدای خروجی، قطع شدن یا خرابی سیستم داخلی اسپیکرها و بسیار موارد دیگر که کارکرد طبیعی دستگاه را بر هم می زند را می توان نام برد.

در صورت بروز خرابی در سیستم اسپیکر خود می توانید با واحد تعمیرات اسپیکر مجمتع فنی اسپیکر مستر تماس بگیرید تا توسط متخصصین این واحد عیب یابی و رفع شود.

۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳