تعمیرات اسپیکر جی بی ال (jbl)

  • -

تعمیرات اسپیکر جی بی ال (jbl)

Category : اسپیکر

داشتن یک خروجی صوتی ایده آل به طوری که صدای واضح و با قدرت خوب به ما بدهد بسیار مهم است. اسپیکرها امروزه جز جدایی ناپذیر لوازم صوتی و تصویری شده است. امروزه برندهای مختلفی در بازار برای اسپیکر وجود دارد که هر کدام دارای طرح و مدل های مختلفی هستند. برخی از آنها صرفأ به تولید اسپیکرهای حرفه ای اکتیو و یا پسیو می پردازند و برخی دیگر همه نوع از آن ها را تولید می کنند که متناسب با نیاز روز و کاربر به وجود آمده اند.

اما گذشته از نام و کاربردی که اسپیکرها دارند ساختار اصلی آنها مشابه بوده و در ظاهر و برخی جزئیات کاربردی با هم متفاوت هستند. در کل خصوصیات عمومی بلندگوها را می توان به این صورت بیان نمود: قطر اسپیکرها بیشتر بین ۲ تا ۱۸ هست که باز بر اساس کاربرد آنها ممکن است در اندازه های کمتر و یا بیشتر نیز ساخته شوند. حداقل توانی که اسپیکر برای فعال شدن نیاز دارد ۱۰۰ وات است. کمتر و بیشتر که این مشخصه را  powerhandling  پاور هندلینگ می نامند که توانی است که یک امپ برای فعال سازی بلندگو نیاز خواهد داشت. توان تحمل مداوم باند در پخش صدا که Program Power می نامند و با مشخصه ی وات تعیین می شود. در این حالت باند می تواند با محدوده ی کمیت تعیین شده مثلا ۵۰۰ وات به صورت حداکثر و بدون توقف بی اینکه آسیب ببیند فعال بوده و پاسخ فرکانسی ایجاد کند. پیک پاور نهایتی است که بلندگو می تواند در ایجاد پاسخ فرکانسی و تحمل وات داشته باشد و بیش از آن آسیب خواهد دید حتی با یک واحد وات یا فرکانس اضافی. و بسیاری خصوصیات دیگر.

مدل های مختلفی از اسپیکرها وجود دارد. برخی همان مدل های سنتی معمولی هست که می شناسیم ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شرایط خاص کاربران انواع گوناگونی تولید شده اند. در بازار رقابت بین اسپیکرها برندهای مختلفی هستند که می توان به سونی، مارشال، کن وود و … اشاره داشت. یکی از برندهای دیگری که در بین اسپیکرها شناخته شده است برند جی بی ال  می باشد. اسپیکرها نیز به علت پر استفاده بودن آن ها با اختلالاتی ممکن است مواجه شوند که صدا قطع و وصل شوند. گاهی ممکن است همراه با نامنظمی در صدا باشد و یا کلا صدایی شنیده نشود. کار نکردن دکمه ها، عدم هماهنگی بین تنظیم ولوم صدا و صدای خروجی، قطع شدن یا خرابی سیستم داخلی اسپیکرها و بسیار موارد دیگر که کارکرد طبیعی دستگاه را بر هم می زند را می توان نام برد.با این وجود به دلایل مختلف ممکن است اسپیکرها با خرابی هایی روبرو شوند.

در صورت بروز خرابی در سیستم اسپیکر خود می توانید با واحد تعمیرات اسپیکر مجتمع فنی ملی پایتخت تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲—-۰۲۱۶۶۹۳۳۲۳۷—-۶۶۹۳۵۹۲۱—-۶۶۹۲۲۳۷۹

تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱