تعمیرات اسپیکر لاجیتک

  • -

تعمیرات اسپیکر لاجیتک

برای اینکه ما بتوانیم صداهای مختلف را توسط سیستم صوتی بشنویم باید اسپیکر یا بلندگوهایی وجود داشته باشند که توانایی پخش انواع صداها را با فرکانس و قدرتهای مختلف داشته باشند تا گوش ما بتواند آنها را دریافت کند و بشنود. همانطور که شنیده اید که صدای زیر و بم داریم. صدای زیر فرکانس بالایی دارد و بالعکس صداهای بم فرکانس پایین تری دارند. صداهای با فرکانس بالا را توسط اسپیکرهای توییتر (tweeter) و صداهای بم و فرکانس پایین را از طریق ووفر یا ساب ووفر می توان شنید. اما صدای افراد در فیلم یا موسیقی توسط اسپیکر میدرینج که فرکانس های متوسط را پخش می کند پخش و شنیده می شود. دلیل وجود هر کدام از این بخش ها در اسپیکر این است که بتوانند محدوده صداهای متفاوتی را تولید کنند.

با توجه به توضیحاتی مختصری که داده شد متوجه می شویم که دیگر اسپیکرهای امروزی فقط بلندگو نیستند وقابلیت تنظیم شدن صدا بر اساس نوع فرکانس را دارند و می توان با یک امپلی فایر نیز آنها را تقویت کرد. وجود هر کدام از این بخش ها یعنی ووفر و ساب ووفر و توییتر برای سیستم پخش صدا مخصوصأ موسیقی بسیار جذاب و مهم است و می توان گفت بخش حیاتی در پخش موزیک ساب ووفر می باشد که هیجان و لذت موسیقی را چندین برابر می کند که بیشتر ساب ووفرها را در ماشین ها می توان دید. همان چیزی که به اصطلاح و زبان ساده به “سیستم” معروف شده است (البته جزئی از آن است). شرکت های تولید کننده اسپیکرها مانند سونی، لاجیتک، کن وود و … متناسب با نیاز بازار مصرف و علاقه کاربر اسپیکرهای مختلفی در اندازه و طرح و ویژگی های گوناگونی تولید می کنند مانند اسپیکرهای حرفه ای، کامپیوتر، ضد آب و … .

بروز کوچکترین مشکلی در سیستم داخلی اسپیکر کل ساختار کارکردی آن را تحت تأثیر قرار می دهد و موجب عدم خروج صدای مناسب می شود و آزار دهنده می شود. در صورت بروز هر گونه خرابی در سیستم اسپیکر خود می توانید با واحد تعمیرات مجتمع فنی اسپیکر مستر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تهران-میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-ساختمان۹۸-واحد۳