تعمیرات اسپیکر ضد آب

  • -

تعمیرات اسپیکر ضد آب

Category : اسپیکر

اسپیکرهای بلوتوث دار یکی از بهترین و آسان ترین روش های پخش موزیک برای هر جایی که قصد دارید بروید هستند. اما آیا می شود اسپیکر را با خود مثلا به جایی برد که در معرض برخورد آب باشد یا مجبور باشید مدتی در آب باشید یا مسیری را بروید که از رودخانه و … می گذرد و آسیبی به ان نرسد؟ شرکت های سازنده اسپیکر برای رفع این مورد نیز به تولید اسپیکرهای ضد آب برای کاربران خود کرده اند تا تحت هر شرایطی بتوانند از آن استفاده کنند. از جمله ویژگی هایی که این قبیل اسپیکرها دارند می توان به این مورد اشاره کرد که در برابر فشارهای فیزیکی مانند سقوط، ضربه یا ارتعاش مقاومت فوق‌العاده‌ای داشته باشند.

این قبیل اسپیکرها دارای ذخیره باتری خوبی هستند و برد چندین متری برای شنیدن صدای خروجی دارند. تا عمق یک متری آب جوابگو هستند. برخی از مدل های آن می توانند روی سطح آب شناور باشند و از این رو می توانید در استخرها از آن استفاده کنید. این نوع اسپیکرها مبتنی بر تکنولوژی بلوتوثی بوده و از این طریق به دستگاه‌ها و ابزارهای مختلف متصل می‌شود.

در کل یک اسپیکر از سه جز تشکیل شده است. درایور، کراس اور و اطاقک.

  • درایورها: درایورها انرژی الکتریکی را به ارتعاش تبدیل می کنند و میدان های مختلف صدا تولید می کنند. 
  • کراس آورها (Crossovers): این فیلترهای الکتریکی سیگنال صوتی را می شکافد و زیر و بمی میدان های صوتی را از طریق درایورها تقسیم می کنند. به عنوان مثال، اسپیکرهای دو طرفه شامل یک ووفر و توییتر و اسپیکرهای سه طرفه سه درایور جداگانه در اطاقک اسپیکر هستند: یک ووفر، اسپیکر و محدوده متوسط.
  • اطاقک: همانطور که از نامش بر می آید، اتاقک ها ساختارهایی هستند که اجزای داخلی یک بلندگو را در آن قرار می دهند. اتاقک اسپیکرها (یا محفظه ها، همانطور که اغلب آنها نامیده می شوند) برای مدیریت امواج صوتی عمل می کنند، که بر چگونگی صدای تولید شده تأثیر می گذارد.

بیایید چیزی روشن کنیم: اگرچه دو اصطلاح غالبا اشتباه گرفته می شوند، عایق هوا و ضد آب به معنای دو چیز متفاوت است. بلندگوهای عایق هوا (مقاوم در برابر شرایط آبو هوایی) به طور خاص برای مقابله با عناصر بیرونی ساخته می شوند اما مقاوم در برابر آب، یا ضد آب نستند. اگر بلندگوهای مقاوم به هوا در معرض رطوبت، بخار، باران قرار بگیرند به خوبی عمل می کنند. با توجه به نیاز به مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض آب، باران، آفتاب، برف و دیگر شرایط شدید، بلندگوهای مقاوم در برابر آب و هوا با قطعات و مواد ویژه تولید می شوند. آنها همچنین تحت آزمایش دقیق قرار می گیرند که طبیعت مادر را تکرار می کند. اما بلندگوهای مقاوم به هوا در آب غوطه ور نیستند. اگر شما نیاز به نصب اسپیکر در استخر یا حمام خود دارید، باید به جای آن روی بلندگوهای ضد آب را سرمایه گذاری کنید.

در صورت خرابی و اختلال در کارکرد اسپیکر خود با واحد تعمیرات مجتمع فنی ملی پایتخت تماس حاصل فرمایید.

 

 

   ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱   

تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱