تعمیرات اسپیکر سینمای خانگی

  • -

تعمیرات اسپیکر سینمای خانگی

Category : اسپیکر

اسپیکر یا بلندگو همانگونه که از نام آن مشخص هست وسیله ای است که توسط آن صدا بلندتر می شود. این دستگاه طی ساز و کاری سیگنال های الکتریکی را به صوت فیزیکی تبدیل می کند که قابل شنیدن برای ما باشد. اسپیکرها با توجه به نوع کاربرد و استفاده ای که دارند به اقسام مختلفی دسته بندی می شوند. برخی به منظور استفاده دز سالن های بزرگ و استودیوها می باشند که برای مثلا محیط کوچک خانه مناسب نیست. برخی دیگر برای زمانی است که شما مثلا تمایل دارید در استخر یا فضایی که در نزدیکی آب است از اسپیکر استفاده کنید تا صدای موسیقی یا حتی صدای ارتباط تلفنی خود را بلندتر دریافت کنید از این رو اسپیکرهای ضد آب و بلوتوثی گزینه مناسبی است. برخی دیگر از آنها برای محیط خانه مناسب می باشند و صدا را با کیفیت مناسب پخش می کنند.

سینمای خانگی چند سالی است که وارد بازار لوازم صوتی و تصویری شده است. سینمای خانگی که بخشی از سیستم صوتی خانگی را شامل می شود. سینمای خانگی محصولی بود که پس از ارائه استانداردهای بسیار خصوصا دالبی در حوزه صدا، جایگزین سیستم های صوتی HI-FI و استریو شد. سیستم های صوتی خانگی که عموما از دو یا ۴ باکس صوتی تشکیل شده بودند، توانایی اجرای دالبی های جدید را نداشتند. از همین رو کم کم پای سینماهای خانگی به خانه ها باز شد. سینمای خانگی علاوه بر ابعاد کوچکتری که داشتند، از نظر ظاهری زیباتر، مدرن و دارای امکانات بیشتری است که می تواند اتاقی که این سیستم در آن قرار دارد را به یک صحنه از صحنه فیلم تبدیل کند. چیدمان اسپیکرها و آرایش سیستم با دیگر تجهیزات HI-FI متفاوت بود.بدین ترتیب کاربران می توانستند صدای کاملا استاندارد دالبی را احساس کنند.

از ویژگی های اسپیکر سینماهای خانگی می توان به این موارد اشاره کرد: پخش دقیق استانداردهای دالبی و MULTICHANNEL، مناسب برای نشمین های بزرگ (حداقل ۹ متر مربع)، قابلیت جا به جایی اسپیکرها، آمپلی فایر قدرتمند و خروجی توانمند به نسبت ساندبار و … . ممکن است هنگام استفاده از این اسپیکرها صدای مناسبی نداشته باشد که باید تنظیمات از نظر مکانی و … انجام شود. نداشتن خروجی صدا یا قطع و وصلی ممکن است به دلیل سوخته شدن آمپلی فایر باشد یا سوخته شدن قطعه های مدار داخلی و … .

در صورت بروز خرابی در سیستم اسپیکر سینمای خانگی خود می توانید با واحد تعمیرات اسپیکر مجتمع فنی ملی پایتخت تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

تهران-میدان انقلاب-جمالزاده شمالی-خ فرصت شیرازی-نرسیده به والعصر-کوچه صالحی-نبش کوچه درفش-پلاک۱